Nové vedenie Energetického centra chce podnety spotrebiteľov riešiť

21.04.2013 Poprad

Poprad 21. apríla (TASR) - Zástupcovia Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S. O. S.) Poprad sa pred niekoľkými dňami stretli na pracovnom rokovaní so zástupcami nového predstavenstva spoločnosti Energetické centrum (EC), a. s. a otvorili možnosti mimosúdneho riešenia podnetov spotrebiteľov, klientov EC. Podľa informácií zo S. O. S. budú preplatky v krátkom čase na účtoch spotrebiteľov.
„Vyriešiť záväzky voči zákazníkom bola pre nás od prevzatia spoločnosti priorita. Chceme na Slovenskom trhu s energiami pôsobiť transparentne a korektne, preto sa zodpovednosti nevyhýbame. Prijali sme niekoľko efektívnych opatrení, aby sme spotrebiteľov presvedčili, že sme pre nich spoľahlivým partnerom,“ uviedol na stretnutí člen predstavenstva EC Jan Slabý.
Podľa jeho slov alternatívny dodávateľ energie v priebehu najbližších dní zo svojich účtov uvoľní poslednú časť nevyplatených preplatkov za elektrinu a plyn, čím by sa poškodení spotrebitelia v konečnom dôsledku dočkali svojich peňazí v rámci vyúčtovania spotreby energií za uplynulé obdobie. Slabý zároveň potvrdil vôľu spoločnosti mimosúdne vyrovnať i ostatné finančné pohľadávky, ktoré jednotlivým spotrebiteľom v minulosti mohli vzniknúť.
„Rokovanie s EC prebehlo veľmi korektne. Môžem povedať, že máme partnera so snahou rokovať. Chceme sa dohodnúť mimosúdne, pretože našou prioritou je, aby spotrebitelia dostali svoje peniaze späť čo najskôr. Mimosúdna dohoda je v tejto situácii pre nich najrýchlejší spôsob ako sa fakticky svojich práv domôcť,“ vysvetľuje predseda S. O. S. Michal Fáber.
S. O. S. Poprad naďalej zhromažďuje splnomocnenia od spotrebiteľov, ktorí sa cítia byť poškodení a ich podnety bude priebežne posielať zástupcom nového akcionára EC na ich definitívne doriešenie. Najčastejšími problémami sú práve nevyplatené preplatky za elektrinu a plyn, ale aj zmluvné sankcie za odstúpenie od zmluvy a poplatky za energetické poradenstvo, ktoré sú predmetom neprijateľných zmluvných podmienok. Zmluvy boli v niektorých prípadoch uzatvárané so zosnulými alebo s osobami, ktoré nie sú majiteľmi bytových priestorov. Spoločnosť nereflektovala vôľu spotrebiteľov zmeniť nastavenie mesačných zálohových platieb, viazla komunikácia a dochádzalo k špekuláciám pri výbere dĺžky viazanosti. Zúčastnené strany budú v mimosúdnom rokovaní pokračovať v priebehu budúceho týždňa s akcentom na uzatvorenie definitívnej mimosúdnej dohody.
 

Vyberte región